lørdag den 12. maj 2018

Higher Ground-Rasmussen i strik


I aften skal Jonas Rasmussen repræsentere Danmark i finalen ved Eurovision Song Contest i Lissabon.
Da han vandt det danske melodigrandprix, kom søster Anita med den ide, at man kunne hækle eller strikke Rasmussen.

Samtidig har jeg altid gerne villet prøve kræfter med at strikke en Arne & Carlos-dukke, så jeg valgte, at min dukke skulle ende ud med at ligne den danske viking.

Jeg har strikket selve kroppen i akrylgarn  Indeni selve overkroppen og i hovedet har jeg kommet to spisepinde i - godt tapet sammen - for at halsen ikke blev for slasket  Ydermere er halsen strikket stramt med dobbeltgarn.
Da dukken ikke er lavet med leg for øje, kunne den løsning sagtens bruges.



Tøjet er freestylet ved hjælp af diverse billeder fra nyhedsmedierne.
Bukserne er i akrylgarn, den grå sag er i uld, og den lille jakke er i bomuldsflamègarn.
De små ører fandt jeg en opskrift på i Facebookgruppen "Alle os der elsker Arne og Carlos strikkedukker".



Håret havde jeg forskellige overvejelser omkring. Skulle det børstes eller ej, men valget faldt på, at det bare er ubørstet. Da det oveni er ret kraftigt, er overskægget broderet.

Jeg er ret godt tilfreds med det førdige udtryk. Det ligner i hvert fald Rasmussen :-)

Så er der kun tilbage at håbe på, at "Higher Ground" henter sig en fin placering i aftenens finale. I hvert fald er jeg fan af årets danske bidrag.


- This was shared on Ginx Craft



2 kommentarer:

  1. Just to let you know that I featured your lovely knitting at my Ginx Woolly Linx party.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks for sharing!
      I have just seen it.
      Thank you for a great link party - it's a great way to get insprired and to "meet" other creative bloggers!

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.