onsdag den 16. december 2015

De hurtige hæklerier

En sød kollega havde i forgårs fødselsdag, og jeg måtte finde på et eller andet, som jeg hurtigt kunne lave, da tiden var knap.

Jeg gik i gang med et honninghjerte magen til dem, som er en del af denne uges adventsgiveaway, men da jeg havde hæklet de to brune dele, orkede jeg ikke monteringsdelen, så jeg kom spontant på ideen om at hækle to enkle juletræer ud fra Photomusens opskrift.

De er rigtig nemme at hækle - også selvom jeg i første omgang havde glemt at hækle fastmaskekanten rundt om træet ;-)




Jeg har hæklet træerne med dobbelttråd af Mor Åse-garn købt i Rema1000 på nål 5.
Stammen var en rest garn, som jeg fik af min søster.
Træperlerne er købt i Søstrene Grene.

Juletræerne blev pakket fint ind sammen med lidt chokolade, og heldigvis faldt den lille pakke i god jord hos modtageren :-)

_____________________________________________________________________


Du kan stadig nå at deltage i adventsgiveawayen med overskriften "Jul i køkkenet".



klik HER for at læse mere og deltage.

8 kommentarer:

  1. Og de er bare så fine. Lavet på den rigtige måde - og ikke dovne, som dem jeg fik klappet sammen :o)
    Går ud fra at modtageren blev rigtig glad!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har slet ikke lagt mærke til, at du har taget den hurtigere vej med træerne :-D
      Modtageren blev rigtig glad <3

      Slet
  2. Lovely little christmastrees!
    Greetings from Marijke

    SvarSlet
  3. Lovely little christmastrees!
    Greetings from Marijke

    SvarSlet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.