mandag den 13. januar 2014

Jeg måtte alligevel ud og købe garn...

Vinhønen, som min far fik til sin fødselsdag

Jeg har ellers et usagt mål om at begrænse mit garnindkøb, men når nu der kommer et ønske fra endnu et familiemedlem, der gerne vil have en vinhøne, ja så er der ikke så meget andet at gøre end at give efter og købe noget Fritidsgarn i de ønskede farver.

Jeg har efterhånden strikket nogle stykker af dem, og jeg er da glad for, at det denne gang bliver i nogle andre farver :-)



Det er altså lidt pudsigt, hvordan en del i min familie falder for en bestemt hjemmenørklet ting, men okay, hønen har da også et frækt udtryk og er ret sød.
Faktisk er det også skønt at kunne fremstille noget, som vækker lykke og glæde, fordi det er lavet med modtageren for øje. Også selvom det ikke er det mest interessante at strikke høne nummer 6.
Da jeg strikkede nummer 5, en lyseblå en af slagsen til min søde mormor, fandt jeg ud af, at jeg ved de 4 første havde strikket vingerne forkert, men pyt, ingen af modtagerne ved, hvordan de skal se ud.

Jeg har få planlagte projekter, så mon ikke denne høne næsten strikker sig selv - det giver da en farverig variation her midt i strikningen af den sorte cardigan.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.