torsdag den 25. oktober 2018

Kreative Dage og By Hjorth Sisters



I morgen løber den 10. omgang af Kreative Dage i Fredericia af stablen, og for tredje gang har jeg sammen med Anita fra Photomusen sagt ja til at lave noget kreativt til Louis Nielsens stand på messen.

Denne gang valgte vi at gå væk fra noget med briller og i stedet kaste os over øjne.

Med udgangspunkt i to badebolde hæklede vi det hvide øje samt pupil og iris.
Et øje har normalt 6 muskler, men da det ville give et rodet udtryk, valgte vi kun at lave de fire 4 lige. De blev strikket, da det mere gav indtrykket af senerne i musklerne. Musklerne blev samlet og hæklet sammen.

Vi har desuden broderet på iris for at give mere liv i øjet.
Der blev også broderet nogle blodårer på det hvide område.

Det største udfordring var at få fat i noget ståltråd, der kunne holde musklerne i den anatomiske korrekte position, men efter besøg i Stof2000 og på en planteskole, lykkedes det at finde noget brugbart i Bauhaus.

I forbindelse med dette års Kreative Dage har Anita og jeg også valgt at oprette en blog, Instagramprofil og en Facebookside i fællesskab.
Vi har valgt at kalde os "By Hjorth Sisters", da en sød zumbainstruktør kaldte os søstrene Hjorth.
På de nævnte platforme vil vi vise og poste de ting, som vi i fællesskab kreerer. Det betyder, at vi også der linker til vores individuelle opskrifter, men også nye fælles kommer til.
Således ligger der en ny opskrift på "Optikerens Butterfly".



Du er velkommen til at følge os et eller flere steder.

Nu glæder jeg mig til at tilbringe en weekend i kreative rammer og møde en masse andre strikkere og hæklere - og nå ja, mon ikke at det også bliver til nogle indkøb 😍

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker bare din blog, du er simpelthen så kreativ og sød til at dele ud af alle de gode ting :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte, tusind tak for dine søde ord <3

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.