tirsdag den 4. juli 2017

Sommerkjole i garn fra lageret

For nogle år tilbage købte jeg 16 nøgler Mandarin Petit til en fordelagtig pris. Jeg vidste ikke, hvad det skulle bruges til.



Jeg har brugt lidt af det til småprojekter, men jeg har aldrig haft en ide om at anvende det til noget større - 16 nøgler er immervæk lidt.
Da jeg ikke bryder mig om tæpper i 100% bomuld, skulle det være til beklædning.

I mit sidste indlæg fortalte jeg lidt om projektet, og nu er jeg nået i mål efter flere gange at have pillet op, men jeg har en tendens til ofte at lave det lidt for stort. Jeg troede, at for- og bagstykke var blevet for smalle, men det viste sig ved nærmere afprøvning, at de var ca. 8 cm for brede i stedet!
Det betød, at jeg måtte pille et godt stykke op og lave flere indtagninger.


Da jeg gerne ville have, at kjolen blev hæklet i det samme garn, købte jeg noget ensfarvet garn til kant og stropper.

Jeg er blevet ret godt tilfreds med det færdige resultat. Der er plads til små forbedringer, men kjolen er behagelig at have på, og der gik noget mindre garn til projektet, end jeg havde troet.
Kun ca. 6 nøgler af det multifarvede og et nøgle ensfarvet - som jeg i øvrigt købte tre i alt af, så nu har jeg to nøgler til lageret. 😎



Nærmere detaljer:
Jeg har hæklet kjolen i to stykker - et for- og et bagstykke.
Kanten over brystet og ryggen er også hæklet på hvert sit stykke.
Stropperne er hæklet direkte på fra forstykket og syet fast på bagstykket. De er justeret, så de gerne skulle dække bh-stropperne.
Derefter er de to stykker hæklet sammen i siderne.
til sidst er kanten forneden hæklet på og i spiral.

7 kommentarer:

  1. Den er blevet vildt god. Så du havde lagt et billede op et sted af kjolen bare, der tænkte jeg sådan lidt Nå. Men på er den rigtig fin, det gør altså noget at en kjole ikke bare ligger

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg helt enig med dig i, Karin! Noget tøj gør sig bedst, når det er på!

      Slet
  2. Den er rigtig fin! Tillykke med den. Flot gået, at du bare har designet den selv!

    SvarSlet
  3. Skøn kjole. Håber solen vil skinne, så du kan få den brugt hele sommeren

    SvarSlet
    Svar
    1. Rigtig mange tak <3 Vi håber på en god sommer!

      Slet

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.