søndag den 26. maj 2019

Endnu et boho-inspireret indkøbsnet



Jeg køber ofte bare et enkelt nøgle af en farve, når det kommer til bomuldsgarn.
Derfor havde jeg ikke nok af en farve til at hækle endnu et boho-inspireret indkøbsnet.

Jeg valgte derfor at hækle med to tråde 8/4 bomuldsgarn og lave "flydende" farveskift.
Jeg har hæklet hele bunden i en farve, hvorefter jeg har to omgange med en tråd af den gamle farve og en tråd af den nye.
Derefter 3 omgange med to tråde af den nye. Igen 2 omgange med en tråd af den gamle farve og en tråd af den nye osv.

Inden jeg begyndte på kant og hank, hæklede jeg en omgang med to tråde orange.

Kanten er bredere og hanken længere, end opskriften foreskriver.

Jeg har hæklet 9 omgange km inden hank.
Hanken er 160 lm i stedet for 70.

Jeg er rigtig glad for resultatet, og nettet kommer til at blive boende hos mig.
Svigermor ville ellers gerne købe det, men så må jeg hækle et mere 😁


Opskriften finder du HER


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det er altid hyggeligt med kommentarer fra mine læsere, så smid gerne en.